Σε συνέχεια της ανωτέρω Εγκυκλίου, με την οποία δόθηκαν οδηγίες για τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των Γραφείων Αλλοδαπών των νέων καλλικρατικών Δήμων, σας επισημαίνουμε καταρχήν ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή λειτουργία των Υπηρεσιών σας είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας της μετάπτωσης των βάσεων δεδομένων των συστημάτων των καταργηθέντων Δήμων και Κοινοτήτων στο μοναδικό σημείο επαφής, καθώς και η εγκατάσταση του σχετικού πληροφοριακού συστήματος σε όσους Δήμους αυτό δεν υφίσταται. Ως εκ τούτου, καλείστε και για τις δύο ανωτέρω περιπτώσεις να επικοινωνήσετε αμελλητί με το help desk της ΔΑΕΜ και να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την τήρηση των οδηγιών που έχουν δοθεί.
Όσον αφορά την εφαρμογή της παραγράφου (Δ) της Εγκυκλίου, με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα διατήρησης περιφερειακών Γραφείων Αλλοδαπών μετά την καταληκτική προθεσμία της 28.2.2011, κατόπιν σχετικής απόφασης του οικείου Δημάρχου, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία των περιφερειακών Γραφείων Αλλοδαπών, αποτελεί η μηχανογραφική διασύνδεσή τους με το κεντρικό γραφείο (σημείο επαφής) του Δήμου, με το οποίο και μόνο θα επικοινωνεί η οικεία Υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα διαχείρισης των αιτημάτων είναι εγκατεστημένο μόνο στο κεντρικό σημείο. Τα περιφερειακά γραφεία οφείλουν να συνδέονται, μέσω ΣΥΖΕΥΞΙΣ ή άλλου παρόχου με το κεντρικό, ώστε να λειτουργούν την εν λόγω εφαρμογή σε κοινό περιβάλλον με το κεντρικό γραφείο (υποχρεωτικά κοινό πρωτόκολλο). Εφόσον πληρούται η ανωτέρω βασική προϋπόθεση τότε μόνον είναι εφικτή η διατήρηση και η λειτουργία των περιφερειακών Γραφείων Αλλοδαπών.
Σε συνδυασμό με τα ανωτέρω, οι ενδιαφερόμενοι υπήκοοι τρίτων χωρών θα μπορούν να καταθέτουν σε όποιο Γραφείο Αλλοδαπών του καλλικρατικού Δήμου κατοικίας τους επιθυμούν και ανεξάρτητα της Δημοτικής Ενότητας κατοικίας τους, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας και θα τους χορηγείται μηχανογραφημένη βεβαίωση κατάθεσης για χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής.
Δεδομένου ότι, μόνο το κεντρικό σημείο θα παραλαμβάνει άδειες διαμονής, αποφάσεις και λοιπά έγγραφα από την αρμόδια Υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σας επισημαίνουμε ότι οι επιδόσεις θα πρέπει να γίνονται είτε αποκλειστικά από το κεντρικό σημείο και ανεξάρτητα από τον τόπο κατάθεσης του σχετικού αιτήματος, είτε να προβλέπεται διαδικασία ασφαλούς μεταφοράς και φύλαξης των εν λόγω εγγράφων στα περιφερειακά γραφεία με αποκλειστική ευθύνη του Δήμου.
Σας επισημαίνουμε ότι για λόγους ασφαλείας και εύρυθμης λειτουργίας των Υπηρεσιών σας, προτείνεται να διατηρηθούν όσο το δυνατόν λιγότερα περιφερειακά γραφεία και σε κάθε περίπτωση, μειωμένος αριθμός αυτών σε σχέση με τα προγενέστερα Γραφεία Αλλοδαπών των παλαιών συνενωθέντων Δήμων και Κοινοτήτων.
Υπογραμμίζεται ότι μόνο το κεντρικό γραφείο του Δήμου είναι αρμόδιο να επικοινωνεί με την Δ/νση Αλλοδαπών & Μετανάστευσης της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για τα εξής θέματα:
α) Διαβίβαση αιτήσεων για τη χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής, καθώς και αποδεικτικών επίδοσης και λοιπών εντύπων (π.χ. αιτήσεις έγκρισης εργασίας, δηλώσεις αλλαγής στοιχείων κλπ)
β) Παραλαβή βεβαιώσεων κατάθεσης
γ) Παραλαβή αδειών, εγγράφων και αποφάσεων
δ) Επιστροφή αδειών, εγγράφων και αποφάσεων
Κατόπιν τούτου, συνάγεται ότι θα πρέπει να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, προκειμένου η εσωτερική διακίνηση των εγγράφων να γίνεται ομαλά και να διασφαλισθεί η ορθή λειτουργία όλων των διαδικασιών, τόσο στο κεντρικό, όσο και στα περιφερειακά Γραφεία Αλλοδαπών.
Ο Γενικός Γραμματέας
Ανδρέας Τάκης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ :
1. Αποκεντρωμένες Διοικήσεις
Διευθύνσεις Αλλοδαπών & Μετανάστευσης
2. Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Η.Δ.
Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης
& Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Δ/νση Σχέσεων Κράτους-Πολίτη
Βασ. Σοφίας 15
3. Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας
Κλάδος Ασφάλειας και Τάξης
α) Δ/νση Αλλοδαπών
β) Δ/νση Δημόσιας Ασφάλειας
4. Υπουργείο Οικονομικών
Δ/νση Μητρώου
5. Υπουργείο Εξωτερικών
α) Δ/νση Γ4 Δικαιοσύνης, Εσωτερικών Υποθέσεων
& Schengen
β) Δ/νση Εθιμοτυπίας
6. Υπουργείο Εργασίας & Κοιν. Ασφάλισης
α) Δ/νση Απασχόλησης
Τμήμα ΙΙΙ
Πειραιώς 40
β) Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων
Δ/νση Ασφάλισης Ασθένειας και Μητρότητας
Σταδίου 29
7. Συνήγορο του Πολίτη
8. Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης
9. ΔΑΕΜ
10.Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών
11. ΓΣΕΕ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
1. Γραφείο Υπουργού
2. Γραφεία Υφυπουργών
3. Γραφείο Γενικού Γραμματέα
4. Γραφείο Γενικού Γραμματέα Πληθυσμού & Κοιν.Συνοχής
5. Γραφείο Νομικού Συμβούλου
6. Γραφεία Γενικών Διευθυντών
7. Όλες τις Διευθύνσεις-
www.ypes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου